-
John Lennons siste kveld
Vi åpner en ny luke i julekalenderen.
-
Columba og sjøormen i Loch Ness
Vi åpner en ny luke i julekalenderen.
-
Fire kvinner som drev frem den modernistiske bevegelsen i mellomkrigstiden
-
Forener klassisk kunst og barnlig fantasi i ny diktsamling
Ulrik Farestad er tilbake med en diktsamling som spenner fra de formfullendte sonetter til løsere vers, og motiver spenner seg fra Dianas tempel til Europris.
-
Menn med lang høyere utdanning bruker mest tid med barna sine
Fedre med lang høyere utdanning tilbringer i snitt 2 timer hver dag med barna, mye mer enn andre fedre. En årsak kan være at de vokste opp med mer likestilling.
-
Nå kan Rødt tenke seg å delta i regjering
– Rødt avviser ikke regjeringsdeltakelse i hvilken som helst situasjon, og på hvilket som helst tidspunkt, sier partiets leder Marie Sneve Martinussen.
-
Jo Nesbøs Harry Hole blir en stjernespekket Netflix-serie – enda flere skuespillere er bekreftet
Skuespillerne Anders Danielsen Lie og Ane Dahl Torp, samt artisten Dagny har sluttet seg til rollelisten i Netflix' Harry Hole-serie.
-
Dette ble månedens bilde i november
Vi gratulerer Jon Stensrud med seieren. En liten premie kommer i posten til den heldige vinneren
-
2024 et mye dårligere år for serveringsbransjen enn 2023
Selv om julebordsesongen er en etterlengtet opptur for mange serveringsbedrifter, er det generelle inntrykket at gjestene kommer sjeldnere og legger igjen mindre penger. Både utesteder og bryggerier tar grep for å overleve.
-
Halfbag of Norway
Halfbag of Norway er en smart og innovativ løsning for alle eventyrlystne som ønsker en enklere, lettere og varmere utendørsopplevelse. Halv sovepose som enkelt kobles til dunjakka. Kan brukes stående, gående sittende og liggende.
ANNONSØRINNHOLD
Bli faglig oppdatert og utvid ditt reiselivsnettverk på Norsk Opplevelseskonferanse!
Norsk Opplevelseskonferanse 2024 finner sted i Bodø som er europeisk kulturhovedstad i år. Det er 17. gang konferansen arrangeres, og vi satser på at det blir en minst like fantastisk konferanse som tidligere.
Reiselysten fortsetter å øke på verdensbasis, samtidig som norsk reiseliv har kraft og mulighet til å krysse nye landegrenser og gjøre Norge mer synlig ute i verden. Økt reiselivseksport kan gi høyere lokal verdiskaping og hjelpe reiselivet med å bane vei for bedre lokalsamfunn og et mer lønnsomt næringsliv. Det kan imidlertid også sette bærekraftevnen vår under ytterligere press.
Derfor må utviklingen styres, og vi som aktører må være med å ta ansvar og tenke nytt på flere fronter. Reiselivets slagkraft er derfor tittelen på årets konferanse.
Program og hovedtemaer
De tre hovedtemaene for årets konferanse er:
Eksport og internasjonalisering
Reiseliv er nå utpekt til en av Norges offisielle eksportnæringer. Det gir nye muligheter og stiller også nye krav til oss som næring. Hva er egentlig eksportmodenhet? Hvordan ser markedet på oss? Hvordan rigger vi oss for internasjonal suksess samtidig som vi når bærekraftmålene våre? Og hvordan bruker vi vår nasjonale kulturarv bedre i møte med internasjonale gjester? Dette er noen blant flere viktige spørsmål vi vil utforske på konferansen i år.
Regenerative opplevelser.
Det er gått noen år siden reiselivet beveget seg fra tjenesteøkonomi til opplevelsesøkonomi. I dag er det opplagt at opplevelser skaper «reason to og» og kan være motorer i reiselivsutviklingen både for reisemål og for enkeltbedrifter. Men utvikler opplevelser seg videre? Det regenerative perspektivet er på full fart inn i markedet og kan snu opp ned på mye. Derfor har vi satt dette spennende temaet på dagsorden. Hva er regenerative opplevelser? Hva er forskjellen på bærekraft og det regenerative? Hvordan kan vi utvikle morgendagens opplevelser som markedet vil ha, som gir lønnsomhet og verdiskaping og som samtidig bidrar til å bevare lokal natur og kultur?
Et intelligent og inkluderende reiseliv
Kunstig intelligens er ikke bare et artig program på nett som svarer deg på alskens rart. Det er noe som integreres i all verdens varer, tjenester og systemer i stadig større grad og som kan definere store deler av livet vårt på sikt. Hva vil denne utviklingen gjøre med reiselivet og hver enkel virksomhet? Hvordan henger digitalisering og inkludering sammen? Og hvordan kan begge deler gjøre virksomheten din mer lønnsom?
Det grå gullet, dvs gjester som er over sin første ungdom, har alltid vært en interessant målgruppe i reiselivet. I tiåra som kommer blir det mange flere av dem. Hvordan tilpasser vi opplevelsene våre for å treffe de tilårskomne gjestene bedre? Og hvordan jobber vi med inkluderende reiseliv generelt?
Les mer om programmet.
Nettverksbygging under konferansen 28.- 30. oktober i Bodø
Norsk Opplevelseskonferanse er kjent for å levere inspirasjon og relevant faglig påfyll pakket inn i gode opplevelser og spennende formater. Selve stjernestøvet oppstår imidlertid gjennom den gode nettverksbyggingen og det sosiale samværet du selv må bidra til.
På mandag kveld blir det Get-together-party på Brim Explorer og på onsdag kveld er det klart for nettverks-nachspiel på Wood Hotel Bodø. På hoveddagen for konferansen tirsdag 29. oktober blir det Opplevelsesmiddag på hemmelig sted i Bodø sentrum. Dette vil du ikke gå glipp av!
Så få med deg kolleger, venner, kjente og ukjente, gjør deg klar og meld deg på høstens begivenhet!
Påmelding
Bodø som Europeisk kulturhovedstad 2024 fører til stort trykk på byens hoteller. Meld deg på nå for å sikre deg hotellrom på Quality Hotel Ramsalt til konferansepris.
Vi gleder oss til å se dere i Bodø!