Gjeldsrådgiver

NAV Løten har ledig en fast 100 % stilling som gjeldsrådgiver. Er du vår nye gjeldsrådgiver?

Om jobben

Stillingstittel: Gjeldsrådgiver

Type ansettelse: Fast, heltid 100%

Arbeidsspråk: Norsk

Antall stillinger:1

Nøkkelinformasjon:

søk her

Søknadsfrist: 16 juni

Kontaktinformasjon

Bjørg Johansen, Avdelingsleder NAV Løten , 40768857 

Hafslund, Kamilla Østli, Virksomhetsleder NAV Løten, 47828830

Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er du en god person å ha med seg i denne prosessen? Da kan du være den vi ser etter. NAV Løten har ledig en fast 100 % stilling som gjeldsrådgiver. 

NAV Løten er et partnerskap mellom staten og Løten kommune, og vi er i dag 24 ansatte fordelt på to avdelinger. Vi holder til i trivelige lokaler i kommunehuset på Løten, og du får dyktige og dedikerte kollegaer. Vi brenner for å gi mennesker muligheter!

Arbeidsoppgaver

  • Bistå brukere med gjeldsproblemer av ulik karakter
  • Utarbeide løsningsforslag basert på prinsippene i gjeldsordningsloven
  • Svare på henvendelser og gi råd om gjeldsproblemer, herunder inkasso, tvangssalg av bolig, lønnstrekk, rettslig og utenrettslig gjeldsordning
  • Frivillig og tvungen forvaltning av enkeltpersoners økonomi
  • Økonomisk råd og veiledning til privatpersoner
  • Råd og veiledning etter Lov om sosiale tjenester i NAV
  • Være støtteperson for andre ansatte ved NAV Løten i forhold til brukere med økonomiske problemer
  • Arbeidet medfører utstrakt samarbeid med Namsmannen, inkassobyråer, banker og andre samarbeidspartnere
  • Forebyggende arbeid mot kommunen sine innbyggere inn mot økonomi
  • Arbeidsoppgavene kan endres ut fra behovet i kontoret.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning med minimum bachelorgrad, gjerne innen økonomi eller juss
  • Annen relevant høyere utdanning eller lang erfaring innen fagfeltet kan bli vurdert
  • Relevant arbeidserfaring vektlegges
  • Erfaring fra finans- eller inkassovirksomhet anses som en fordel
  • God økonomisk forståelse
  • God veiledningskompetanse
  • God digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye datasystemer
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, og god skriftlig fremstillingsevne
  • Bør ha førerkort klasse 

Personlige egenskaper

  • Evne til å motivere og skape gode relasjoner og tillitt hos brukere, kollegaer og samarbeidspartnere 
  • Evne til å se muligheter og finne gode og kreative løsninger
  • Ydmyk for enkeltpersoners livssituasjon
  • Du må kunne arbeide selvstendig og i team
  • Tilpasnings og endringsvillig
  • Evne til å bidra til ett godt og utviklende arbeidsmiljø
  • Robust, effektiv, målrettet og alltid på jakt etter gode løsninger
  • Strukturert og pålitelig
  • Målbevisst og opptatt av god resultatoppnåelse
  • Rapportere på egen portefølje
  • Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen

Vi tilbyr

Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i et inkluderende arbeidsmiljø

Mulighet for faglig og personlig utvikling

Fleksibel arbeidstid og mobilitetsløsninger

Mulighet for hybrid arbeidshverdag

Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk

Tilsettingen skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger. Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg i søknaden.

Kontaktinformasjon

Bjørg Johansen, Avdelingsleder NAV Løten , 40768857 

Hafslund, Kamilla Østli, Virksomhetsleder NAV Løten, 47828830

Arbeidssted

Kildevegen 1 2340 Løten

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Løten kommune Referansenr.: 4821823096 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 16.06.2024

Kontaktpersoner for stillingen

Hafslund, Kamilla Østli, 

Virksomhetsleder NAV Løten

Mobil: 47828830

Bjørg Johansen

Avdelingsleder NAV Løten

Mobil: 40768857

Om bedriften

Løten kommune har ca 7 900 innbyggere. Løten er en landbrukskommune med et hyggelig sentrum, midt mellom Hamar og Elverum, med knappe 18 km til hver by. Løten kommune har 450 årsverk, og er en effektiv kommuneorganisasjon med godt arbeidsmiljø. Vårt verdigrunnlag er Respekt - Ansvar - Mot. Vil du jobbe hos oss? Les mer om Løten kommune

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Nettsted

www.loten.kommune.no

Powered by Labrador CMS